Wednesday 23 March 2016

Celoteh Untuk 'Awakkk'



Awakk , 
Awal perkenalan kita hanyalah satu kebetulan ,
Bermula daripada button 'add' di ****** ,
Sebuah persahabatan suci terjalin antara kita .

Awakk ,
Pada awalnya saya menyangka awak adalah seorang yang 'poyo' ,
Dan 'poyo' awak itu , membuat saya 'annoyed' ,
Saya juga berharap awak tak jadi insan yang terpenting dalam hidup saya ,
Tapi lama kelamaan saya mengenali awak , awak seorang yang sangat baik ,
Tiba -tiba perasaan suka awak sebagai kawan bertukar ,
Perasaan yang dimana susah sangat ditaksirkan ,

Awakk ,
Disebabkan perasaan itu ,
Saya menjadi bingung dan gelisah ,
Adakah ini cinta ? 
Tiba-tiba saya menjadi takut , adakah cinta saya layak untuk awak ?
Sehingga la suatu malam , saya mendapat kekuatan yang luar biasa untuk meluahkan perasaan ini ,
Dan saya sungguh tidak menyangka perasaan awak seperti saya .

Awakk ,
Alhamdulillah hampir 2 tahun , kita digelar sebagai teman tapi mesra ,
Dan awak menjadi salah seorang insan yang terpenting dalam hidup saya ,
Saya juga selalu berdoa supaya hubungan kita menjadi yang sah , 
Andai tertulis awak adalah jodoh saya ,
Saya bersyukur sangat -sangat .
Dan saya akan menunggu awak tanpa jemu . 

Awakk ,
Ingatlah pesanan yang tidak seberapa ini, 
Andainya awak berasa tiada insan yang menyayangi awak ,ingatlah Allah sentiasa ada bersama awak ,
Andainya awak hilang pertimbangan , sujud dan menyerah diri sepenuh kepadaNya ,
Andainya awak serabut dengan duniawi , sucikan diri dengan wuduk ,
Dan andainya hati awak tidak tenang , zikirlah dengan seikhlasnya kepadaNya .

  p/s : Warkah untuk Capital Q 



 Tetiba sis jadi sentimental lak pagi -pagi nie , Sesiapa na muntah , boleh laa sekarang , hehe . peace !











6 comments:

  1. Insyaallah. doa yg baik baik ye.. pinta pada Allah.
    Andai jodoh insyaallah tak kemana. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. In syaa Allah , betul , andai jodoh tak kemana :)

      Delete
  2. amboii.. capital Q kena baca ni..hehe

    ReplyDelete