Monday 21 March 2016

Move On



   Hai , ehh , kenapa 'move on' tetiba nie ? aku pon tak tahu kenapa tajuk aku macam tu , maybe word ' move on ' adalah pesanan dan kata pembakar semangat kepada diri aku dan kawan - kawan selalu pesan 'pliss , move on yaya , you can do it '. 'Tapi 'move on' aku nie bukan nak cerita aku putus cinta ke apa , kan selalu orang guna move on untuk orang yang putus cinta je kan but my story is different .

   Actually , last week adalah zaman kejatuhan aku dimana aku ditipu oleh hamba Allah dan aku telah mengalami kerugian sebanyak RM 1700 , mak aihh , banyak nya ,yee laa , as a student mesti laa rasa banyak kann , beb ! tu duit ptptn aku dan duit makan aku untuk sem nie , hmm , dan  aku pon tak sangka aku kena tipu .. dan disebabkan peristiwa itu aku jadi trauma nak pergi atm dan aku tak boleh nak tdo di malam hari . Dan disebabkan juga aku tak cukup rehat ,then aku deman dan habis muka aku bengkak , kesian dekat diri aku wehh , tak cukup rehat dan stress .. 


 Hah , move on nie laa aku mksudkan , even da seminggu benda nie jadi aku still tak bole move on , serius , ssah beb ! hmm , yes , aku tahu kehidupan umpama roda yang dimana kadang-2 kita diatas dan kadang-2 dibawah dan aku juga tahu Allah tak kan menguji hambanya melebihi kemampuanya . Tapi , aku perlukan masa untuk aku move on dan harap kawan-2 boleh doakan supaya aku dapatkan kekuatan untuk move on dan meneruskan kehidupan nie . 

    Tapi Allah Maha Mengasihi dan  Alhamdulillah , Dia kurniakan sahabat dimana ada susah dan senang , dan dorang ada masa aku perlukan dorang dan aku bersyukur sangat . Alhamdulillah , dan aku sayang dorang sngat-2 dan harap sangat relationship ini sampai ke jannah , Aminn ,terima kasih adel , jihah , ain , syaa , eina , isha , bella , miaa , miekal, pikah dan dengan kasih sayang yang korang tunjukkan kepada aku , aku dapat move on dengan cepat dan bangun seperti sedia kala . 

Pesanan kepada pembaca tercinta dan diri sendiri:

Jangan mudah terpedaya dengan nombor yang tidak dikenali.
Allah sentiasa ada bersama kita walaupun susah dan senang
La Tahzan
Fight for 'move on '   

okay , sampai sini je bebel , nak p kelas nie , tata . peace ! 

10 comments:

  1. Allahu...macam mana leh tertipu ni..??

    jgn sedih2 k, jadikan pengajaran

    ReplyDelete
  2. okay , in syaa Allah , thanks yaa :)

    ReplyDelete
  3. jgn sedih.. pengalaman mendewasakan kita.

    ReplyDelete
  4. okayy , in syaa Allah , fighting :)

    ReplyDelete
  5. betul tu kak, Allah sentiasa bersama kita walau susah dan senang.. :')

    singgah + follow sini.. ^^

    jemput join segmen shawal.. :)

    http://www.mohdnoorshawals.com/2016/03/SegmenBlogwalkingBloglist3.html

    ReplyDelete
  6. hmm..dah tau dlu citer kau ni yaya...haha XD~~....btw stay strong yaya, kau jgn risau...pape problem pasal budak2 kita,in sha Allah kita sume sama2 support each other...jgn malu nk share problem sis...(y)

    ReplyDelete
  7. Allahu... byk tu dear. Percayalah ada hikmah.. insyaallah Allah akan ganti dengan yang lebih baik. Gambattee! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. in syaa Allah , ada hikmah disebalik semua ini :)

      Delete